Backorder - co to jest ?

Backorder oznacza zamówienie oczekujące ze względu na brak towaru.  

 

Innymi słowy istnieje możliwość zamówienia produktu, który aktualnie nie występuje na stocku magazynowym. 

 

Jeśli pasek stanu dla danego artykułu jest pusty oznacza to, że stan magazynowy wynosi 0 szt. Klient może jednak zamówić ten towar i oczekiwać na jego najbliższą doswę - wystarczy, że kliknie w ikonkę koszyka i zaznaczy ilość jaką chce zamówić:

 

Produkt zostanie automatycznie przeniesiony do backorder i podświetlony na kolor żółty:

 

 

W momencie wprowadzenia pewniej ilości tego produktu na stan magazynowy - zostanie wygenerowany automatyczna wiadomość e-mail o dostępności danego artykułu i możliwości złożenia zamówienia*

 

Po zalogowaniu się do sklepu koszyk zamówień klienta zacznie migać. Po kliknięciu w migający koszyk zostanie przeniesiony on do zawartości backorder oraz koszyka zakupów. Wystarczy wtedy, że klikając na "+1" (zaznaczony na obrazku poniżej) przerzuci przedmiot z backorder do koszyka zamówień:

 

 

Produkt zostaje przeniesiony do koszyka i jest gotowy do wygenerowania zamówienia.

 

* automatycznie wygenerowany e-mail z wiadomością o dostępności towaru na magazynie zostanie wysłany do wszystkich klientów którzy mają ten produkt aktualnie w backorder. Jeśli ilość towaru dostarczonego na magazyn jest mniejsza od ilości klientów na niego oczekujących - obowiązuje kolejność składania zamówień.

 

Rezerwacje i przydzielenia

 

1. Rezerwacje są tylko dla klientów co mieli sprzedaż w ostatnich 30 dniach. Pozostali nie uczestniczą w procedurze przydzielania i dostają tylko informacje jak produkty pojawiają się na stanie dla wszystkich (jak w starym systemie).

 

2. Przydzielanie produktów, które przyszły odbywa się w następujących krokach:

- całość dostaje pierwszy co dodał do backorderu,

- reszta dostaje po +1 sztuce,

- całość dostaje kolejny co dodał bo backorderu,

- reszta dostaje po dodatkowej +1 sztuce,

 

Cykl się powtarza, aż do czasu przydzielenia wszystkich dostępnych produktów.

 

3. Przydzielanie ma termin ważności. Dla klientów, którzy otrzymali tylko cześć zamówionych jest 7 dni. Natomiast klienci, którym przydzielono całość dostają 2 dni. Po określonym czasie cała pozycja backorderu zostaje usunięta, a punkty reputacji klienta zostają pomniejszone. Niska reputacja wyklucza z udział w rezerwacjach w przyszłości.

 

4. Dla backorderu bez rezerwacji zostają wysyłane dwa powiadomienia. Po upływie 7 dni od wysłania ostatniego, pozycja backorderu zostaje skasowana.

 

Zmodyfikowano: 2016-08-19 13:49:01